You are currently viewing مشاوره با سازمان های جامعه مدنی در مورد وضعیت اقلیت ها در افغانستان

مشاوره با سازمان های جامعه مدنی در مورد وضعیت اقلیت ها در افغانستان

در آغاز فصل جدید فعالیت های خود ، جامعه مدنی و شبکه حقوق بشر (CSHRN) شروع به رسیدگی به وضعیت قانونی اقلیت ها را به عنوان یکی از اولویت های آن آغاز کرده است.

به همین مناسبت ، در تاریخ 27 اکتبر 2019 ، CSHRN با تعدادی از فعالان جامعه مدنی ، نخبگان و اساتید دانشگاهی جلسه مشاوره ای برگزار کرد.

شرکت کنندگان درمورد نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود در مورد وضعیت اقلیت ها و قومیت ها در افغانستان بحث کردند. در این برنامه ، آنها نظرات خود را در مورد تبعیض در قوانین (مکتوب و نانوشته) فرهنگ ، جامعه ، سیاست و اقتصاد افغانستان به اشتراک گذاشتند.

در این برنامه تأکید شد که رفع تبعیض قومی ، زبانی و مذهبی مسئولیت اساسی دولت در ریشه کن کردن هر نوع برتری از طریق تصویب قوانین و سازوکارهای دیگر است. به گفته این فعالان ، تبعیض به حدی ساختار یافته است که شهروندان را به درجه های اول ، دوم و سوم تقسیم می کند. وقتی یک استان در درجه سوم قرار می گیرد ، آن استان از نظر توسعه و رفاه دو سطح پایین تر از استان های درجه یک است. توسعه بهداشت ، آموزش ، اقتصاد و فرهنگ آن استان در اولویت سوم قرار دارد. این به نوبه خود باعث ازدحام جمعیت در استان های درجه یک شده و نیروی تولیدی را به یک نیروی مصرف کننده در استان های اول تبدیل کرده است.

CSHRN از طریق مشاركت سازنده و تعامل با دولت ، مصمم است تا برنامه های مربوط به حقوق اقلیت ها را هماهنگ كند.

دیدگاهتان را بنویسید